Veel gestelde vragen

1 Bereikbaarheid en vragen

1.1 Hoe zijn jullie te bereiken?
Wij zijn op de volgende manieren te bereiken:
- via het contactformulier (zie link rechtsboven)
- per e-mail via info@cadeaugraveren.nl
- Op werkdagen zijn wij bereikbaar op het telefoonnummer 0543 - 53 78 93
- via "mijn tickets" in uw eigen "mijn account". Uw gegevens zijn direct aan het e-mailbericht gekoppeld.

2 Bestellen

2.1 Hoe gaat het bestellen in zijn werk?
Het hele bestelproces is uitgewerkt onder de button 'Bestelproces'. Deze button kunt u vinden op de Homepage onder 'Klantenservice'.
In het kort komt dit op het volgende neer: U legt het artikel dat u bestellen wilt in de winkelwagen. Hierna kunt u verder winkelen of u vult uw gegevens, afleveradres, de verzend- en betaalmethode in. Daarna kunt u uw bestelling controleren en afronden. Bij persoonlijk te maken artikelen krijgt u van ons per email een proef ter goedkeuring.

2.2 Kan ik een foto of logo laten graveren?
Ja, dit kan. U doorloopt het hele bestelproces van het artikel waarop u de foto/logo wilt laten graveren. Na voltooiing van de bestelling kunt u deze apart mailen naar info@cadeaugraveren.nl onder vermelding van het factuurnummer van uw bestelling. Het factuurnummer vindt u op de factuur die u per e-mail krijgt als u de bestelling voltooid heeft.

3 Afbeelding, logo, foto

3.1 Wat betekenen op deze website afbeelding, logo en foto?
- Afbeelding: dit is een afbeelding welke u kunt kiezen om te laten graveren. Deze afbeeldingen kunt u vinden bij de productfoto’s.
- Logo: een logo is een grafische uiting die met een bedrijfs- of productnaam of met een organisatie in verband gebracht wordt. U kunt uw eigen logo laten graveren.
- Foto: dit is een door u aangeleverde foto die u gegraveerd wilt hebben.

3.2 Foto vrijstaand maken / achtergrond verwijderen
Om een zo mooi mogelijke gravure te krijgen zullen wij de afmeting, de helderheid en het contrast van uw foto aanpassen. Tevens heeft u de keuze om de foto vrijstaand te laten maken / achtergrond te verwijderen. Hieronder een voorbeeld:


4 Betalen

4.1 Waarom moet ik vooruit betalen?
De meeste artikelen uit onze webshop worden voor u op maat gemaakt. Het persoonlijke karakter betekent dan ook dat het gemaakte artikel niet meer te verkopen is aan andere klanten. Om die reden werken wij uitsluitend met vooruitbetaling. U kunt achteraf betalen door de factuur, binnen de door Billink gestelde betalingstermijn, aan Billink te voldoen. In november 2016 was deze betalingstermijn binnen 14 dagen. 

5 Verzenden, verzendkosten, levertijd

5.1 Hoe gaat het verzenden in zijn werk?
U kunt tijdens het bestelproces kiezen uit verschillende opties:
1. Pakketdienst voor Nederland, België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Ierland, Italië, Luxemburg, Oostenrijk, Polen, Portugal, Spanje, Verenigd Koninkrijk en Zweden.
2. Afhalen bij Cadeaugraveren.nl. Dit is gratis en kan alleen op afspraak.

Vanaf het moment dat wij uw betaling en goedkeuring ontvangen hebben, zullen wij (bij gepersonaliseerde artikelen) u binnen 1-2 werkdagen per email een proef sturen ter goedkeuring.
Als wij uw goedkeuring ontvangen hebben, zullen wij uw artikel(en) binnen 1-2 werkdagen versturen.
Hierbij zijn wij natuurlijk wel afhankelijk van de snelheid van uw goedkeuring! Wacht u 1 of meerdere dagen met uw goedkeuring, dan schuift de levertijd eenzelfde aantal dagen op.

U ontvangt van ons per e-mail de code waarop u uw pakket kunt traceren bij de desbetreffende vervoerder. Normaal levert de vervoerder uw pakket de volgende werkdag bij u af. Voor eventuele vertragingen bij de vervoerder zijn wij niet aansprakelijk.

Als u een artikel eerder nodig heeft kunt u contact met ons opnemen. We kijken dan samen naar de mogelijkheden.

5.2 Kan ik mijn bestelling ook ergens anders laten afleveren?
Ja, dit kan. Tijdens het bestelproces kunt u aangeven waar u uw bestelling geleverd wilt hebben.

5.3 Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
Omdat de meeste artikelen op maat gemaakt worden kan vanaf het moment dat wij uw betaling en goedkeuring ontvangen hebben de order niet meer geannuleerd worden.

6 Offerte eigen artikelen

6.1 Kan ik mijn eigen artikel laten graveren?
Of dit kan hangt van een aantal factoren af. Neem contact met ons op via e-mail of telefoon.

7 Klacht

7.1 Ik heb een klacht. Wat moet ik doen?
We vinden het vervelend als u een klacht heeft en willen dit dan ook graag met u oplossen. 
We raden u aan om een klacht eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@cadeaugraveren.nl. Telefonisch contact opnemen kan natuurlijk ook; 0543 - 53 78 93. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

8 Garantie en retourneren

8.1 Hoe is jullie garantie geregeld? 
Wij geven op de door ons geleverde artikelen de fabrieksgarantie. Zie onze Algemene voorwaarden.

8.2 Kan ik een artikel retourneren?
Omdat de meeste artikelen voor u op maat gemaakt worden kunnen deze artikelen niet geretourneerd worden. Zie Retourneren bij de klantenservice. Ook speciaal voor u bestelde artikelen (met of zonder gravure) kunnen niet geretourneerd worden.

9 Lasermachine

9.1 Wat kan een lasermachine?
Een lasermachine kan graveren, snijden en markeren in heel veel materialen. Het is een vrij nieuwe techniek waarbij een krachtige rode laserpunt teksten, afbeeldingen, foto's of logo's permanent aanbrengt op een materiaal.

9.2 Wat zijn de voordelen van een lasermachine?
- grote verscheidenheid aan materialen
- hoge kwaliteit en uiterst precieze gravures, markeringen en snijranden
- kan heel fijne lijnen of punten aanbrengen op een materiaal
- materiaal hoeft niet vastgezet te worden; dus geen kans op beschadiging
- lasergravures en markeringen zijn onuitwisbaar
- teksten, afbeeldingen, logo's én foto's kunnen gegraveerd worden

9.3 Welke materialen kunnen gegraveerd, gemarkeerd en gesneden worden?
Graveren en Markeren: hout, kunststof, acrylaat/perspex, leer, glas, spiegel, steen, metaal, papier, schuim en textiel.
Snijden: hout, kunststof, acrylaat/perspex, leer, papier, schuim en textiel.

10 Herroepingsrecht

10.1 Kan ik gebruik maken van het herroepingsrecht?

 - Als u een artikel om welke reden dan ook niet wenst af te nemen, heeft u het recht deze binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. De kosten van het retour zenden komen voor rekening van de klant zelf.  Ongefrankeerde retourzendingen worden niet geaccepteerd. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan Cadeaugraveren.nl geretourneerd worden.  Tevens mag het geen gebruikssporen vertonen. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@cadeaugraveren.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van uw retour terugstorten. 

LET OP: dit recht zal in de meeste gevallen niet van toepassing zijn, omdat de meeste van onze artikelen gepersonaliseerd/op maat gemaakt worden. Eenmaal gepersonaliseerde/op maat gemaakte artikelen kunnen uiteraard niet geretourneerd worden. Ook speciaal voor u bestelde artikelen (met of zonder gravure) kunnen niet geretourneerd worden. Vanaf het moment dat wij uw betaling en goedkeuring ontvangen hebben vervalt het herroepingsrecht. Download hier het retourformulier. 

 

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »